Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Trötta

Av Michael Rosell - 31 maj 2010 19:15

familjen idag. I går gick husse, jag och båda hundarna runt Store mosse.  I sällskap hade vi Eva och Micke samt hundarna Urax och Rex. Urax är son till Zelda och Rex är Xantos bror. Hela vägen runt mossen är en liten tur på 15 km, det tog ett antal timmar men vi stannade och åt lunch på vägen också. När man kommer ut på mossen så är allt precis tyst och stilla. Känns som man är mycket längre norrut än vad man är. Alla hundarna fungerade mycket bra ihop vilket är bra. Eftersom det är en nationalpark så fick de inte springa lösa men det var skönt att ha lite draghjälp i bland 

I morse när jag gick upp var det ingen som var intresserad av vare sig mat eller rastning, Annars brukar det vara fart på dem vid 6-tiden, men inte i dag. Jag lämnade en sovande familj när jag gick till bussen vid 6.40, livet är orättvist i bland. Men jag får väl gå och lägga mig tidigt i kväll!

  Xantos bror X-trem "Rex"   Xanto himself - måste jag stå här länge till??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael Rosell - 24 mars 2011 19:02


Efter några dagars vila, pga en liten skada på höger tass-är det nu full fart igen. Åkte till Hökensås och insåg att om en vecka kan all snö vara borta       Den är min... ...

Av Michael Rosell - 21 mars 2011 08:40

Igår blev det några timmars bevakningsträning, med Xantos syster Xera. Ljudmarkering med olika avstånd ut till figgen fokuserade vi på. Båda hundarna skötte sig utmärkt. Tre månader till certprovet    ...

Av Michael Rosell - 19 mars 2011 15:02

       Bus med matte & träning

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:58

Xanto snart 17 månader gammal i träning- och profilbild. (ser Du belöningen i första bilden?) Målsättningen vi har under året är; Ha kul Göra tävlingsdebut under våren Klara cert.provet till patrullhund i juni      ...

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:39

ansvaret för denna blogg på Xantos husse. Han tycker att jag skriver alldeles för sällan och det stämmer nog. Har varit rätt mycket annat som fått ta plats. Men jag kommer nog att sticka in med ett inlägg här och där. Hej och hå/Lotta och Zelda  ...

Ovido - Quiz & Flashcards