Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Nu är det dags

Av Michael Rosell - 18 juli 2010 20:31

att ta tag lite i bloggen. Sedan förra inlägget har vi haft semester och nu ska vi börjat jobba igen. Tänk vad tiden går  


Efter min husmorssemester med Eva så skulle vi fira midsommar tillsammans med vänner på landet men med min vanliga otur så vaknade jag på midsommarafton med feber, ont i halsen och hosta. Så det blev till att stanna i sängen där jag stannade hela helgen. På måndagen åkte jag till jobbet och tog svalgodling och lite blodprover. Fick även penicillin. Det tog nog nästan 1,5 vecka innan jag var helt frisk igen. Sedan var det dags att ha SEMESTER!! Vi började i Halmstad hos ma och pa ett par dagar. Sedan åkte vi till en mysig camping, öninge, i Ödeshög precis vid Vättern med pool och en trevlig restaurang. Sista veckan var vi på Öland, ganska långt upp, på Sonjas camping på östsidan. Fick sällskap av brorsan P. Trots att jag var krasslig så har nog detta varit den bästa semestern på länge, perfekt väder - strålande sol och 30°C nästan hela tiden. I morgon är det dags att återgå till vardagen med tidiga mornar och jobb. Hösten innehåller ganska mycket arbete eftersom vi skall börja med ett nytt datasystem. Inte det bästa valet man har gjort men tyvärr har vi nu inget val än att göra det bästa av situationen. Några campinghelger till blir det nog innan husvagnen skall ställas in för vintern. Vi funderar på att åka tillbaka till Öland i samband med skördefesten i sept-okt. Men jag vill också åka en sväng till Göteborg och äta räkor och dricka vitt vin i solnedgången på någon klippa......Får se om jag kan övertala min man om detta.

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael Rosell - 24 mars 2011 19:02


Efter några dagars vila, pga en liten skada på höger tass-är det nu full fart igen. Åkte till Hökensås och insåg att om en vecka kan all snö vara borta       Den är min... ...

Av Michael Rosell - 21 mars 2011 08:40

Igår blev det några timmars bevakningsträning, med Xantos syster Xera. Ljudmarkering med olika avstånd ut till figgen fokuserade vi på. Båda hundarna skötte sig utmärkt. Tre månader till certprovet    ...

Av Michael Rosell - 19 mars 2011 15:02

       Bus med matte & träning

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:58

Xanto snart 17 månader gammal i träning- och profilbild. (ser Du belöningen i första bilden?) Målsättningen vi har under året är; Ha kul Göra tävlingsdebut under våren Klara cert.provet till patrullhund i juni      ...

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:39

ansvaret för denna blogg på Xantos husse. Han tycker att jag skriver alldeles för sällan och det stämmer nog. Har varit rätt mycket annat som fått ta plats. Men jag kommer nog att sticka in med ett inlägg här och där. Hej och hå/Lotta och Zelda  ...

Ovido - Quiz & Flashcards