Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Michael Rosell - 1 mars 2010 18:35

är det just nu.....  till och med jag som älskar snö, helst så mycket så möjligt, tycker att det som kom i dag hade vi lika väl kunnat slippa. Jag åkte hem på lunchen för att rasta hundarna och höll inte på att komma tillbaka till jobbet. Satte bilen 3 gånger på vägen utanför huset. När jag kom hem efter jobbet i kväll hade de plogat så fint så då var det inga bekymmer.

I går var en riktig hunddag. Kl 9 på morgonen åkte jag till Nässjö för kennelträff. Vi träffades på Höglandets brukshundsklubbs träningsplats. Klubben är ny men har väldigt mycket kompetens för hundutbildning mm. Vi fick öva på kontaktövningar som inte gick så bra. Xanto är mer intresserad av allt annat runt omkring än sin matte. Han fick även lära sig att sitta vid mattes sida och bara titta på när andra hundar tränade. Mycket pip och gnäll men till slut fattade han. Det mesta kommer nog att ta lite tid, han är ännu inte så följsam som sina systrar men det kommer så småningom (han är ju en hane!). Jag inhandlade ett stycke flagglina som jag skall använda till katt-och råttalek med Xanto för att få upp hans föremålsintresse. Vi lär oss något nyt hela tiden ;-)


Här kommer lite bilder från kennelträffen. Foto: Stephie

       

Ovido - Quiz & Flashcards