Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Michael Rosell - 17 januari 2010 20:37

I dag blev vi äntligen med ny bil, ja så lång tid tog det väl egentligen inte - knappt en vecka. Men det känns skönt att ha en bil. Vad bekväm man blir då..... Ja just det, en Volvo blev det.


Vi klipper ju Xantos klor med varierande resultat....Vi måste nog varna grannarna nästa gång eftersom det låter som vi har ihjäl hunden som han tjuter;-) Men i går lyckades jag klippa alla fyra tassarna på en gång i lugn och ro - ja och hur gick det till - dopning? Muta?  Nej inget av det, han hade somnat nedanför soffan och låg som han brukar med alla benen i vädret. Jag har förvisso försökt klippa klorna tidigare när han sovit men han har alltid vaknat direkt och inte alls tyckt det var roligt. Jag tänkte att jag gör väl en nytt försök och började med en klo - ingen reaktion, så jag fortsatte tills jag klippt alla fyra tassar. Han sov som en stock hela tiden. Han rörde inte en muskel. Hoppas att jag lyckas lika bra nästa gång  


I dag lyckades vi göra en "perfekt inkallning". Han fick sitta kvar i köket och jag var i vardagsrummet. Kallade in honom och han kom farandes i 120 och gjorde en tvärnit och satte sig på min vänstra sida. Jippiii här kommer nästa lydnadschampion!! Kan ju vara en tillfällighet men jag är nöjd ändå.  

Ovido - Quiz & Flashcards