Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2010

Av Michael Rosell - 1 januari 2010 13:52

Ett nytt år har börjat och det började bra. Det gamla slutade bra också.

Mysigt att fira nyår med vänner långt ut i vinterskogen på Lönnsås. Först en lååång promenad som slutade med korvgrillning nere vid sjön. Sedan middag med mycket god mat och dricka. Alla 13 människor och djur (4 hundar, tyvärr inte våra dock) stortrivdes. De flesta år har vi spelat TP men i år blev det Wii sport, sonen och jag kämpade mot varandra i bowling och jag ledde fram till sista serien då ungskrället gjorde tre strikar på raken... så nu skall vi inhandla ett själva så jag får ta revansch.


Vi blev kvar över natten och startade dagen med en god frukost och sedan ytterligare en skön promenad i skogen.

Nu har husse åkt till Nässjö för att hämta hem Zelda. Xanto skall ju stanna kvar denna veckan, vi åker till Sälen på söndag. När vi lämnade honom i går var det fullt ös i valpflocken. Han brakade rätt in för att tala om att han var minsann störst, bäst och vackrast.. men blev ganska snart nerplockad på jorden igen av syskonen som inte hade riktigt samma uppfattning. Här har han att göra under veckan!  

Undrar om han känner igen oss när vi hämtar honom??


Nu skall jag iväg och fira en kompis som fyller år i dag. Vi gratulerar henne alltid i samband med nyårsfirandet men nu fyller hon hela 40 så det blir under lite mer ordnade förhållanden hemma hos henne ;-)


Full fart in i 2010


 
 
Ingen bild

xanto

2 januari 2010 00:49

Här är kul på kollo, men jag har en som bara vill bråka men de kallar ju honom för glasis (glasögonormen) så det är kanske inte så konstigt. Jag blir nog vegetarian snart för det serveras morötter jämt. Häromdagen blev jag överfallen av ett expresståg. Jag gick ut genom altandörren men vände och skulle gå igen då kom det ett grått expresståg farande herregud jag for som en vante. men det var bara mina polare som var hungriga så nu rusar jag också ut i expressfart man lär sig fort men den hårda vägen....
Här är det väldigt sena vanor så mig får de tvinga ut. Jag vill ju gärna gå och lägga mig vid 21 tillsamans med husse men här är de lite konstiga med tiderna. Men sover mjukt och skönt iallafall. Kommer ut på lite agentuppdrag med mina agentplare så vi har spännande saker på gång....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael Rosell - 24 mars 2011 19:02


Efter några dagars vila, pga en liten skada på höger tass-är det nu full fart igen. Åkte till Hökensås och insåg att om en vecka kan all snö vara borta       Den är min... ...

Av Michael Rosell - 21 mars 2011 08:40

Igår blev det några timmars bevakningsträning, med Xantos syster Xera. Ljudmarkering med olika avstånd ut till figgen fokuserade vi på. Båda hundarna skötte sig utmärkt. Tre månader till certprovet    ...

Av Michael Rosell - 19 mars 2011 15:02

       Bus med matte & träning

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:58

Xanto snart 17 månader gammal i träning- och profilbild. (ser Du belöningen i första bilden?) Målsättningen vi har under året är; Ha kul Göra tävlingsdebut under våren Klara cert.provet till patrullhund i juni      ...

Av Michael Rosell - 18 mars 2011 19:39

ansvaret för denna blogg på Xantos husse. Han tycker att jag skriver alldeles för sällan och det stämmer nog. Har varit rätt mycket annat som fått ta plats. Men jag kommer nog att sticka in med ett inlägg här och där. Hej och hå/Lotta och Zelda  ...

Ovido - Quiz & Flashcards